وبلاگ علمي آموزشي رسام وبلاگ علمي آموزشي رسام .

وبلاگ علمي آموزشي رسام

202003-تاثير ورزش در زندگي انسان

تاثير ورزش در زندگي انسان

اگر بخواهيم اهميت ورزش را در سلامتي انسان بدانيم خواهيم ديد كه اثرات مفيد فعاليت هاي ورزشي را در پيشگيري  درمان و كنترل بسياري از نارساييهاي قلبي و عروقي و تنفسي نشان مي دهد امروزه كه زندگي بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است.

در اينجا بد نيست اشاره اي داشته باشيم به آمار مبتلايان به بيماري هاي قلبي و سكته هاي قلبي كه همه ساله تعداد زيادي راقرباني مي كند طبق آخرين تحقيقات انجام شده در ايران بالاترين ميزان مرگ و مير بيماري هاي قلبي است.

سلامتي و توانايي جسماني از نعمت هاي الهي است . انسان هميشه خواهان سلامتي و نشاط است خوشبختي هر انسان وابسطه يه نيروي بدن و روحش است.

اهداف ورزش :

1- هدف هاي بهداشتي و تندرستي :

  • ·         تأمين سلامتي و بهداشت بدن در برابر بيماري ها
  • ·         تأمين شرايط و تقويت بدن
  • ·         بازسازي بدن به منظور رفع نقايص جسمي و افزايش كارايي ان

2- هدف هاي پرورشي و اخلاقي :

  • ·                    پرورش روان و ايجاد زمينه براي استقلال شخصيت
  • ·                    رشد و پرورش رغبت هاي مثبت
  • ·                    خود داري از پذيرش افكار و عقايد مسموم و ارشاد و هدايت ديگران.

 3- هدف هاي رواني و اجتماعي :  

  • ·         تقويت روان و غلبه بر عادت هاي بد
  • ·         رفع عوارض مثل نگراني  ترس و كناره گيري
  • ·         ايجاد حس رقابت سالم.
  • ·         دست يابي به شادابي و نشاط

 

نقش ورزش و تربيت بدني در سلامت رواني :

 از آنجا كه جسم و روان ارتباط عميقي با يكديگر دارند و اختلال سلامت در هر يك از اينها  سلامت ديگري را به خطر مي اندازد . امروزه متاسفانه به نظر مي رسد نوع مردم به ويژه در شهر هاي بزرگ و صنعتي آنها را از نياز هاي طبيعي خود دور كرده است و در نتيجه زمينه را براي ابتلا به بيماري هاي رواني آماده مي كند شواهد زيادي نشان مي دهد كه اغلب مردم از نظر سلامت رواني و جسمي در حد مطلوب نيستند.

در صورت بي توجه اي به امر پيشگيري و درمان بيماري هاي رواني اين بيماري و بسياري ديگر از بيماري هاي مزمن و پايدار مي شوند و براي هميشه افراد را در زندگي اجتماعي دچار مشكل مي كند.متخصصان و سازمان بهداشت جهاني اعلام كرده اند كه براي رفع اختلالات رواني در كنار دار و درماني بايد ورزش هم كرد. به اين گونه به نظر مي رسد شركت منظم افراد در فعاليت هاي بدني و ورزش ضمن پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي جسمي و روحي ، زمينه مناسبي را براي افزايش كيفيت زندگي انسان فراهم مي آورد.

ورزش عامل خودباوري  تقويت اراده و احساس موفقيت و شادابي است و تخليله هيجاني و دوري از گوشه گيري و افزايش عزت نفس را بدنبال دارد.

ورزش انسان را از حالت بي تفاوتي و افسردگي بيرون مي آورد و باعث نشاط و اميدواري وي مي گردد.

 

نقش ورزش در گذراندن اوقات فراغت:

 بيشتر جامعه شناسان عقيده دارند كه در سرايط زندگي ماشيني ورزش را مي توان به عنوان وسيله اي مطلوب براي تأمين تجديد قواي جسمي و روحي و نشاط و شادابي افراد در نظر گرفت .در پايان دوره نوجواني بايد افراد را به تفريحات سالم و ورزش تشويق كرد.

خانواده هايي كه ورزش را در اوقات فراغت فرزنداشان قرار مي دهند باعث مي شود تا شخصيت آنها در مسير كمال هدايت شود.

 

نقش ورزش در پيشگيري از بيماريهاي جسمي و روحي:

 ما هميشه آرزو داريم تندرست بمانيم و عمري طولاني داشته باشيم .متاسفانه اين ارزو گاهي بدليل عدم رعايت بهداشت بر آورده نمي شود. دلايلي وجود دارد كه مي توان باور كرد كه اگر از جسم و روان خود به خوبي مراقبت كنيم . مي توان عمري طولاني داشت . زيست شناسان معتقدند كه انسان و ساير حيوانات بايد مدتي در حدود 5 برابر سال هايي كه رشد جسماني آنها طول مي كشد عمر كنند.

 

بيشتر ناتواني هاي جسمي و فشارهاي روحي باعث پيري زودرس و احيانا مرگ مي شود رمز زندگي سالم و عمر طولاني را بايد در عادات و رفتارهايي مثل ورزش  رژيم غذايي مناسب و كاهش استرس جستجو كرد.

سلامت و شادابي افراد وابسته به حركت و جنب و جوش است. بعد از فعاليت بدني در مغز ماده ايي به نام مرفين ترشح مي شود كه باعث نشاط و شادابي خواهد شد.و اين نشاط و شادابي باعث سلامت روح و جسم مي شود.

پيشگيري هميشه مقدم بر درمان است كم تحركي ما در همه حال باعث بيماري و كسالت مي شود وزش باعث جلوگيري از پوكي استخوان مي شود كسانيكه در سنين كودكي و نوجواني ورزش نمي كنند در ميانسالي به اين عارضه مبتلا مي شوند.

ورزش باعث افزايش توان عضلات مي شود.در ستون فقرات ضعف عضلات شكم باعث فشردگي مهره ها بر روي ديسك ها خواهد شد. ورزش باعث افزايش جريان خون در اندام ها مي شود ودر نتيجه از سكته هاي قلبي جلوگيري مي كند. شركت در فعاليت هاي ورزشي احساس مسئوليت شجاعت را به فرد مي دهد.

 

نقش ورزش در طول عمر :

همه ما آرزو داريمكه همواره تندرست بمانيم و عمري طولاني داشته باشيم و يكي از دانشمندان در قرن نوزدهم به نام هربرت اسپنسر گفته است . رمز اصلي طولاني شدن زندگي اين است كه كاري نكنيم كهاز طول عمرمان كم شود. اين سخن به اين معني است كه در زندگي امروزه عادات خوب و پسنديده و سالم را در خود پرورش دهيم و ا رفتار هاي غير اخلاقي بپرهيزيم پس اگر در زندگي خود ورزش و بهداشت را بگنجانيم و داراي ايمان و تقوا باشيم طول عمرمان زياد مي شود

 

 

نقش ورزش و تأثير آن در سلامت بدن:

ورزش خون بيشتري را به مغز مي رساند وقتيكه اكسيژن خون بيشتر شود رفتار و اخلاق افراد نيز بهتر مي شود. ورزش سطح نمك را در مغز پايين مي آورد و باعث بهتر شدن كيفيت خواب مي گردد.ورزش باعث ترشح ماده اي به نام مرفين مي شود كه باعث نشاط و شادابي افراد خواهد شد. در ضمن ورزش توان بدني و تقويت عضلات را به همراه دارد ورزش باعث تناسب قد و وزن و كاهش چربي هاي مضر در بدن مي شود.

از طرف ديگر با ورزش كردن بدن مقاومت تر مي شود و از ورود ميكروب به ان جلوگيري مي شود و مواد زائد و مسموم حاصل از غذا ها از بدن دفع مي گردد.

فرويد در تحقيقات خود تأكيد مي كند كه افراد در انواع ورزش ها با ابراز احساسات ناخود آگاه تلاش خود را براي تسلط بر موقعيت هاي ناخوشايند انجام مي دهند ورزش انسان را قادر مي سازد تا بر شرايط نامساعد تسلط يابد.

ورزش باعث مي شود تا تمايلات فردي تحت تأثير خواسته هاي گروهي قرار گيرد و افراد كم مهارت و ضعف حمايت شوند . و روابط خوب انساني رشد مي يابد و روحيه انصاف و عدالت و ادب و احترام به قوانين در افراد شكل مي گيرد.

تمرينات سبك و كم فشار ورزشي باعث تقويت سيستم دفاعي بدن مي شود اين سيستم بدن را در مقابل بيماري هاي عفوني محافظت مي كند تحقيقات نشان مي دهد كه ورزش مقاومت بدن را در مقابل بيماري هاي بدخيمي مثل سرطان را بالا مي برد.

نتيجه گيري :

بدون شك جسم و روان از هم جدا نيستند كه بخوانيم تك تك مورد بررسي قرار دهيم بلكه به هم وابسته اند و اگر براي هر قسمتهر قسمت مشكلي پيش آيد روي قسمت ديگر هم تأثير مي گذارد.

ورزش عاملي است كه مي تواند جلوي بسياري از بيماري هاي روحي و جسمي را بگيرد با تحرك و فعاليت بدني جسمي سالم و روحي شاد خواهيم داشت و مشكلات روزمره نيز كمتر مي تواند بر جسم و روان ما مستولي گردد.

ما معتقديم كه ورزش به عنوان پديده اي اجتماعي براي دوام جامعه لازم است چراكه با تغذيه بهداشت جسمي و روحي شادابي خانواده ها و اجتماع را در پيش خواهيم داشت.

اميد است كه ورزش در جامعه  ما به صورت يك عادت دائمي مثل غذا خوردن در آيد كه با آن جلوي بسياري از امراض گرفته شود  و از آنجا كه عقل سالم در بدن سالم است جامعه اي سالم را نيز داشته باشيم و جلوي بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي و اخلاقي را بگيريم

به اميد اينكه روزي ورزشگاه ها جاي تمامي زندان هاي دنيا را بگيرد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۰۲ توسط:Saman موضوع:

202002-بررسي رابطه بين ورزش و سلامتي روان

بررسي رابطه بين ورزش و سلامتي روان

 

 خطر مي اندازند و همچنين عوامل متعددي نيز به بهبود و ارتقاي آن كمك مي كنند. يكي از جمله عواملي كه ارتباط تنگاتنگي با سلامت روان دارد ورزش كردن است. در ادامه با دكتر سلام همراه باشيد.

ورزش از جمله روش هاي مهم تكامل جسماني، رواني و اجتماعي محسوب مي شود زيرا شركت درفعاليت هاي ورزشي افراد را به هم نزديك مي كند راه ها و فرصت هاي بسياري را براي ماهر شدن در اجتماع فراهم مي آورد و به طور كلي يك فرآيند آموزشي در ابعاد مختلف فرهنگي و اجتماعي براي فرد ايجاد مي كند. زندگي امروزي ما ماشيني شده وهمين امر باعث تنبلي افراد شده است .ورزش يكي از اركان اصلي زندگي است كه در تمام دنيا به اين امر مهم توصيه شده و سعي شده در برنامه روزانه افراد حداقل 15 تا 20 دقيقه ورزش و حركات ورزشي گنجانده شود .چرا كه ورزش باعث شادابي و طراوت روح مي گردد.

مسلماً عدم سازش و اختلالات رفتاري در هر طبقه و صنفي و در هر گروه و جمعي بسيار مشهود است عوامل مختلفي را مي توان در به وجود آوردن يا پايه ريزي عدم سلامت روان ذكر نمود: فشارهاي اجتماعي، فقر مادي، اختلافات خانوادگي، تصادفات، بيماري ها، مرگ و ميرهاي پيش بيني نشده و بسياري از عوامل خانوادگي و اجتماعي همراه با عوامل وراثتي، افراد را دچار عدم تعادل روان مي سازد. بنابراين براي پيشگيري از بيماري رواني و حفظ سلامت روان يكي از توصيه ها پرداختن به ورزش مي باشد

حال به چند مورد از تأثيرات ورزش در سلامت روان اشاره مي كنيم:

1- پيشگيري از افسردگي و بالا بردن روحيه ‌ي عمومي فرد

در حين انجام فعاليت بدني، توليد يك ماده ‌ي شيميايي از بدن به نام “سروتونين” بيشتر مي ‌شود. كاهش سرتونين در بدن با افسردگي مرتبط مي ‌باشد و داروهاي ضد افسردگي نيز در جهت افزايش اين ماده در بدن عمل مي‌ كنند. بنابراين در ميان افرادي كه به ‌طور مرتب ورزش مي‌ كنند، به ندرت مي ‌توان شخص افسرده‌اي يافت.

2- تأثير در زندگي خانوادگي و اجتماعي و در شغل افراد

مسلماً يك شخص ورزشكار با تنبلي و كسالت بيگانه است و علاوه بر داشتن هيكلي متناسب و خوش فرم از روحيه‌ ي بالا و شادابي نيز برخوردار است و اين موفقيت، ارتباطات وي را در زندگي روزمره، چه در خانواده و چه در اجتماع يا محيط كار تضمين مي ‌كند.

3- پيشگيري از ابتلا به آلودگي ‌هاي اجتماعي

يك فرد سالم و ورزشكار قطعاً به ‌طور ناخودآگاه از سيگار دوري مي‌ كند، چون در مي‌ يابد با ورزش به اكسيژن بيشتري نياز دارد. از طرفي، در يك محيط ورزشي سالم، از اين گونه افراد و آلودگي‌ ها كمتر مي ‌توان اثري يافت و احتمال ابتلاي چنين افرادي به آلودگي‌ هاي اجتماعي بسيار پايين بوده و به دليل روحيه‌ ي ورزشي از بسياري ناهنجاري‌ هاي ديگر اجتماعي، كه با خلق و خوي جوانمردي و ورزشكاري همخواني ندارد، پرهيز مي‌ كنند.

4- تقويت عملكرد ذهن در يادگيري و هماهنگي

بسياري از ورزش‌هاي امروزي نظير پينگ ‌پنگ، اسكيت، اسكي، بسكتبال، شنا و… حرفه ‌اي هستند و نياز به ياد گيري و حتي مربيان مجرب دارند و كار فكري زيادي را نيز مي ‌طلبند. بنابراين ورزش‌هاي امروزي تنها يك فعاليت جسمي ساده نيستند، بلكه قابليت‌هاي پيچيده ‌ي مغز را در امور مختلف از جمله هماهنگي، چالاكي و سريع‌ بودن، درست عمل كردن و درست تصميم گرفتن را تقويت مي ‌كنند. به گونه‌ اي كه در يك شخص غير ورزشكار اين قابليت‌ هاي مغز، خاموش مي ‌ماند و به تدريج ذهن تنبل و سست مي ‌شود و اين گونه افراد، بيشتر تمايل دارند در يك گوشه بنشينند و در فكر فرو روند! به طور كلي مي ‌توان گفت ورزش در كليه ‌ي اجزاي جسم و ذهن بدن و در كليه‌ ي مراحل زندگي انسان تأثير غيرقابل انكار و به سزايي دارد.

نتيجه گيري

پسلازم است كه هر فردى براى به دست آوردن تواناييهاى فردى و اجتماعى خود به ورزش روى آورد. با اين حساب، مى‏توان به اين شعار هميشگى روى آورد كه: «ورزش، هدف نيست، بلكه وسيله ‏اى است براى رسيدن به هدف هاى عالي ‏تر و كسب مهارت هاى جسمى، روحى و توانايي هاى فردى و اجتماعى»



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۰۲ توسط:Saman موضوع:

202000-انعقاد قرارداد سه جانبه موسسه هميار آذربايجان با شركتهاي هلندي و اسپانيايي و آلماني

با خبر شديم طي جلسات متعدد در خارج از ايران به سرپرستي آقاي مرتضي بلوچي داور فوتبال ايراني الاصل ساكن هلند و وكلاي قانوني ايشان و شركت AXITECNOSPORT در آمستردام هلند قرارداد چهار جانبه با آقاي تون يئنر مربي سابق باشگاههاي آژاكس و فاينورد و اندرلخت بلژيك و المپياكوس يونان بين شركتهاي ايراني (موسسه ستارگان هميار نوين آذربايجان و شركت بازرگاني و مهاجرتي هرمس سفير آريا و شركت AXITECHNOSPORT)و آكادمي تون يئنر در آمستردام منعقد شد.

لازم بذكر است اين قرارداد طي پروتوكل ورزشي و اقتصادي جهت پيشرفت سطح آموزش مربيان و بازيكنان ايراني و استفاده از امكانات سخت افزاري و نرم افزاري در فوتبال حرفه اي منعقد گرديده است،به اميد موفقيت و پيروزي در ميادين اعتقادو اخلاق و رفتار



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۰۰ توسط:Saman موضوع:

اصل مهم در تجارت موفق چيست؟

  زبان بدن شما تاثير مهمي در موفقيتتان دارد. خيلي مهم است كه بدانيد وقتي وارد يك كنفرانس، جلسه يا همايش مي‌شويد چطور رفتار كنيد تا بتوانيد بالاترين تاثير و كارايي را داشته باشيد و كساني كه مي‌خواهيد با آنها كار كنيد را به خود جذب كرده و وارد شبكه روابط اجتماعي‌تان كنيد.

 

موفقيت يك آشنايي از لحظه‌اي آغاز مي‌شود كه فردمقابل چشمش به شما مي‌افتد. يكي از اولين چيزهايي كه درمورد شما مي‌فهمند هاله دورتان است، يعني آن اتمسفر خاص كه شما را در بر گرفته است. شما آن را مي‌سازيد و شما مسئول اين هستيد كه اين هاله درموردتان چه مي‌گويد و چه كساني را به سمتتان جذب مي‌كند. از وقتي وارد مي‌شويد، هاله دورتان با شما وارد مي‌شود و قبل از اينكه دهانتان را باز كنيد شروع به صحبت مي‌كند. ازآنجا كه زبان بدن بيش از نيمي از پيام را در ارتباطات از نزديك مي‌رساند، اينكه چطور رفتار كنيد اهميت بسيار زيادي دارد.

 

۱) وضعيت نشستن و ايستادن

 

يكي از اولين نكات كليدي كه افراد به آن توجه مي‌كنند اين است كه چطور خودتان را ارائه مي‌دهيد. آيا با اعتمادبه‌نفس همانطور كه مادرتان يادتان داده مي‌ايستيد و راه مي‌رويد؟

 

– شكمتان را داخل بكشيد. – سينه‌تان را بيرون دهيد. – شانه‌ها را عقب بكشيد. – سرتان را بالا نگه داريد.

 

يا اينكه قوز مي‌كنيد، شانه‌هايتان افتاده و شكمان شل و ول بيرون است؟ آيا با طرز نشستن و ايستادنتان به ديگران مي‌گوييد كه از خودتان مطمئن نيستيد و آن كسي نيستيد كه به درد آنها بخورد؟ با اين روش حتي بدون اينكه خودتان متوجه شويد، ديگران را از خودتان دور مي‌كنيد.

 

با صاف ايستادن ديگران را مجبور مي‌كنيد به شما احترام بگذارند. موقع ايستادن پاهايتان را حدود بيست سانتي‌متر از هم باز و يكي را جلوتر از ديگري نگه داريد. اين نشان خواهد داد فردي بااصالت، محكم و متعادل هستيد، بهترين راه براي شروع هر آشنايي!

 

با وضع قرارگيري‌تان همچنين به ديگران مي‌گوييد دوست داريد ديگران به شما نزديك شوند يا نه. بعنوان مثال، اگر موقع صحبت كردن با كسي با هم يك مستطيل تشكيل داده‌ايد به ديگران نشان مي‌دهيد كه نمي‌خواهيد كسي وارد صحبتتان شود. اگر شك داريد برويد و كنار دو نفر كه در چنين حالتي مشغول حرف زدن با هم هستند بايستيد و ببينيد كه چطور مدت زيادي توجهي به شما نمي‌شود و تازه بعد از اينكه صحبت‌هاي خودشان را تمام كردند متوجه شما مي‌شوند. اما اگر دو نفر با پاهايي كه نوك آن به سمت بيرون است، مثل دو گوشه يك مثلث ناتمام،ايستده باشيد، يعني از ديگران دعوت مي‌كنيد كه وارد بحثتان شوند. 

 

۲) دست دادن

 

يكي ديگر از مولفه‌هاي مهمي كه بايد در هر ملاقات رعايت كنيد، دست دادن محكم است. همان چند لحظه كه دست مي‌دهيد مي‌تواند رابطه شما را قوي‌تر يا ضعيف‌تر كند. دست دادن مردها معمولاً قوي و محكم است و دليل آن هم قوي‌تر بودن مچ و گيرش دستشان است.

 

آشنا شدن با مدل‌هاي مختلف دست دادن كمك بسيار زيادي در فعاليت‌هاي شما براي ساختن روابطتان مي‌كند:

 

كنترل‌گر:فرد مقابل دستش را به سمتتان دراز مي‌كند و به محض اينكه دستتان به هم رسيد، او عمداً دستش را روي دستتان مي‌آورد. منظورش از اين كار اين است كه مي‌خواهد رييس باشد. اين را در ادامه گفتگو به خاطر داشته باشيد.

 

ساندويچ: اينكار را فقط با كسانيكه مي‌شناسيد انجام دهيد. وقتي دست طرف‌مقابل را به طور كامل در دو دستتان بگيريد به حريم شخصي او تجاوز كرده‌ايد. اينكار را فقط بايد زماني انجام دهيد كه طرف‌مقابل از شما براي اينكار دعوت كرده باشد. اين مدل دست دادن به دست دادن سياست‌مدارها هم معروف است، همين كافي است كه همه از آن دوري كنند!

 

ماهي مرده: تصور كنيد كه مي‌خواهيد يك ماهي مرده پولك‌دار را در دستانتان بماليد. تصوير دستتان آمد؟ دستانتان به دو دليل مرطوب مي‌شود: اضطراب داريد يا اينكه يك نوشيدني خنك را در دست راستتان گرفته‌ايد و قبل از اينكه دست بدهيد، آن را به دست چپتان داده باشيد. در هر دو صورت، براي فردمقابل بسيار ناخوشايند است. اگر دچار اضطراب هستيد، دست‌هايتان را با دستمال يا لباستان پاك كنيد.

 

انگشت لنگ: خانم‌ها بسيار بيشتر از آقايان  به جاي اينكه كل دست فرد مقابل را در دستانشان بگيرند، فقط از انگشت‌هايشان استفاده مي‌كنند. البته براي طرف‌مقابل كه مجبور مي‌شود انگشتانش را دراز كند ممكن است سخت شود، مخصوصاً اگر طرف‌مقابل مردي باشد كه گيرش دستش قوي باشد. مردها مي‌گويند در برخورد با چنين دست دادن‌هايي آنها هم سعي مي‌كنند شل‌تر دست بدهند. زن‌هاي حرفه‌اي  هم مي‌گويند دوست دارند همانطور با آنها رفتار شود. يك راه براي مقابله با اين سندرم اين است كه هميشه دستتان را به صورت افقي كامل دراز كنيد، حتي اگر گيرشي ضعيف داريد.

 

خصوصيات دست دادن خوب:

 

– سفت گرفتن دست فرد مقابل در دست‌هايتان – سه مرتبه تكان دادن آن – حفظ ارتباط چشمي – منعكس كردن هاله مثبت ۳) ارتباط چشمي

 

ارتباط چشمي را ايجاد كرده و حفظ كنيد. ايجاد ارتباط چشمي نه تنها اعتمادبه‌نفس شما را نشان مي‌دهد بلكه كمكتان مي‌كند بهتر بفهميد طرف‌مقابل واقعاً چه مي‌گويد.

 

«وقتي چشم‌ها يك چيز مي‌گويند و زبان يك چيز ديگر، فرد باهوش به اولي اعتماد مي‌كند.» — رالف والدو امرسون

 

وقتي موقع حرف زدن به چشم‌هاي كسي كه با او ملاقات داريد نگاه كنيد نشان مي‌دهد كه به او توجه داريد. گوش دادن مهمترين مهارت ارتباط انساني است و نقش بسيار مهمي در نشان دادن علاقه‌تان به ديگران بازي مي‌كند.

 

كي نگاه كنيد:به محض اينكه با كسي وارد گفتگو مي‌شويد، ارتباط چشمي را ايجاد كنيد. اما  اگر تصميم داريد توجه فرد مقابل را به خود جلب كنيد، شايد بد نباشد كه اينكار را از قبل‌تر شروع كنيد. در طول گفتگو اين ارتباط چشمي را حفظ كنيد. مطمئن شويد كه تا زمان خداحافظي ارتباط چشمي مستقيم را حفظ كنيد. اينكار باعث مي‌شود تاثيري قوي و مثبت از خود بر جاي بگذاريد.

 

به كجا نگاه كنيد:يك مثلث برعكس را روي صورتتان تصور كنيد كه ضلع بالاي آن درست بالاي چشمانتان است. دو ضلع ديگر پايين آمده و به جايي بين بيني و لب‌هايتان ختم مي‌شود. اين همان جايي است كه بايد در طول مكالمات كاري در صورت طرف‌مقابل به آن نگاه كنيد. وقتي كسي بالا و پايين صورتتان را نگاه مي‌كند، ارتباط چشمي از حالت كاري بيرون آمده و بيشتر حالت دوستانه پيدا مي‌كند.

 

چه مدت نگاه كنيد: توصيه ما ۸۰ تا ۹۰ درصد زمان‌هاست. كمتر از آن حس ناراحتي، كمبود اعتمادبه‌نفس يا بي‌حوصلگي را در شما نشان مي‌دهد. اگر براي مدت طولاني‌تري به طرف‌مقابل خيره شويد، ممكن است حمل بر سلطه‌گري، رك بودن بيش از حد يا زورگويي شود و به طرف‌مقابل احساس معذب بودن دهد. اشكالي ندارد كه هرازگاهي نگاهتان را برداشته و جايي ديگر را نگاه كنيد به شرط اينكه دوباره نگاهتان را به صورت فردمقابل برگردانيد. از نگاه كردن به پشت سر طرف‌مقابل انگار كه به دنبال فرد جذاب‌تري براي حرف زدن هستيد، خودداري كنيد.

 

۴) لبخند

 

لبخند يك حالت مهم در صورت است. نشاندهنده علاقه، هيجان، همدلي و نگراني است و محيطي مثبت ايجاد مي‌كند. اما ممكن است بيش از اندازه مورد استفاده قرار گيرد. مردها معمولاً وقتي از چيزي خوششان مي‌آيد لبخند مي‌زنند و زن‌ها براي اينكه كسي خوشش بيايد. حتماً مي‌دانيد كه كدام قوي‌تر است.

 

براي به دست آوردن و بالا بردن احترام اول بايد حضورتان در اتاق را مشخص كرده و بعد لبخند بزنيد. اين خيلي حرفه‌اي‌تر از اين است كه با خنده يا لبخند پهن وارد اتاق شويد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۶:۰۰ توسط:Saman موضوع:

مجتبي تقوي گزينه اصلي سايپا ,سر از پارس جم در آورد

به گزارش ايلنا سپورت به نقل از روابط عمومي هييت فوتبال شهرستان جم، عصر ديروز مجتبي تقوي با عقد قرداد ۱ ساله به طور رسمي سرمربي تيم فوتبال پارس جم شد.

مجتبي تقوي متولد سال ۱۳۴۶ و اصالتا خوزستاني است كه دوران بازيگري خود را در باشگاه فوتبال سايپا گذرانده و سپس به عنوان سرمربي كار خود را در تيم‌هاي صنعت نفت آبادان، عقاب، سايپا شمال، سايپا البرز  و ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد.

همچنين تقوي مشاور فني تيم ملي اميد در  زمان سرمربيگري محمد خاكپور بود.




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۵:۵۹ توسط:Saman موضوع:

آشنايي با يحيي رزاقي مديربرنامه ورزش فوتبال

آقاي يحيي رزاقي كه از سوي AFFAبعنوان منيجر شناخته ميشود و نماينده باشگاههاي خزرلنكران و سومقاييت آذربايجان ميباشد مدير برنامه مربيان خارجي همچون آقايان جمال حاجي سرمربي بوسنيايي سابق قطر و يونس حسينف مديرفني سابق خزرلنكران و مربيان داخلي آقايان مجتبي تقوي و كاظم محمودي و كريم بوستاني ميباشند.. و از بازيكنان ليگ برتري ميتوان به بابك حاتمي؛سيدعلي فاطمي,ادريس كوچكي,احمد پاسي و ابوبكر سيدكي توره و علي كانوته اهل مالي اشاره كرد .



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۵:۵۸ توسط:Saman موضوع:

برش استيل با ليزر براي تزئينات كابين آسانسور

برش استيل با ليزر براي تزئينات كابين آسانسور

همانطور كه پيش تر گفته شد استفاده از دستگاه برش ليزري براي بوجود آوردن طرح هاي شيك و زيبا و كاربرپسند مدتي است در صنايع مختلف از جمله دكوراسيون داخلي متداول شده است. به اين ترتيب صنعت آسانسورسازي نيز از اين رويه دور نبوده و براي طراحي و پياده سازي تزئينات داخلي كابين هاي آسانسور از برش ليزري ورق استيل براي تزئين هر چه بهتر و زيباتر داخل كابين استفاده ميكند. با استفاده از برش ليزري ميتوان طرح هايي با پيچيدگي و ظرافت بالا را در تزئينات داخل كابين آسانسور پياده سازي كرد كه در مقايسه با روش هاي ديگر برش استيل مدت زمان انجام كار در اين روش كاهش پيدا كرده است.

http://rozup.ir/view/3186706/cabin.jpg

برش ليزري ورق استيل در تبريز

با توجه به اينكه برش ليزر امروزه در بسياري از حرفه‌ها از صنعت تا پزشكي به كار گرفته براي اعمال برش به بر روي متريال‌هاي مختلف استفاده ميشود. يكي از اين مواد، استيل مي‌باشد. هر جسم استيل كه مايليد تا به اشكال و قطعات مختلفي برش داده شود را ميتوان به وسيله برش ليزر انجام داد.

با توجه پيشرفت صنعت برش ليزر و همچنين نياز صنايع مختلف من جمله تابلو سازي ، گروه تبليغاتي الماس تبريز براي اولين بار در تبريز شهر اولين ها با استفاده از دستگاه برش ليزري ورق استيل آماده است تا نيازهاي گوناگون صنايع مختلف را در برش ليزري ورق استيل برآورده سازد، اميد آنكه با پيشرفتي اندك در صنعت خود بتوانيم گامي بلند در پيشرفت صنايع كشور برداريم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۶:۳۷ توسط:Saman موضوع:

آهنگ پيشواز رايتل محمود كريمي و جواد مقدم

http://bayanbox.ir/view/8310943285952694675/rightel-rbt.jpg

آهنگ پيشواز رايتل مذهبي ويژه محرم

كد پيشواز مداحي براي رايتل

آهنگ پيشواز رايتل محمود كريمي و جواد مقدم


برچسب: آهنگ پيشواز،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۱:۵۳ توسط:Saman موضوع:

فوايد شگفت انگيز خرما براي بدن

خواص خرما

خرما، غني از چربي، كلسيم، سولفور، آهن، پتاسيم، فسفر، منگنز، مس، منيزيم و ساير مواد معدني و ويتامين هاست كه همه اين ها براي سلامتي بدن بسيار مفيدند.

برخي از متخصصان بر اين باورند كه خوردن يك عدد خرما در روز براي داشتن رژيم غذايي متعادل و سالم ضروري است. مزاياي بسيار زياد خرما باعث شده است اين ميوه يكي از بهترين مواد تشكيل دهنده براي توسعه عضلات باشد. با هلوكوك همراه باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۸:۲۱ توسط:Saman موضوع:

فايده هاي بي نظير نوشيدن آب براي سلامتي

آيا شما هم به اين فكر افتاده ايد كه بدن تان به چه مقدار آب نيازمند است ؟

آب اصلي ترين ماده براي سلامت بدن است . بدن انسان در طول شبانه روز نياز به مقدار مناسبي آب دارد . كل سيستم هاي بدن براي داشتن فعاليت و سلامتي به آب نياز دارند . مقدار آب مصرفي در هر فرد متفاوت است .

هر روز چه قدر آب بنوشيم؟

يك متخصص تغذيه گفت: به طور متوسط بيش از نيمي از وزن بدن و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از آب تشكيل شده است. در سنين پايين‌تر درصد بيشتري از وزن بدن ازآب است و اين ميزان در سال‌هاي سالمندي كمتر خواهد شد.

 هيچ سلول زنده‌اي بدون آب وجود ندارد و هيچ فرآيند حياتي در بدن بدون وجود آب انجام نمي‌شود. اگر آب به هر دليلي به اندازه كافي وارد بدن نشود يا به اندازه زيادي از بدن خارج شود، بدن دچار كم‌آبي خواهد شد.

 يكي از مهم‌ترين راه‌هاي خروج آب از بدن، ادرار و مدفوع است. البته از راه تعريق، بازدم به وسيله شش‌ها و استفراغ نيز آب بدن دفع مي‌شود.

 خشكي، چسبناك شدن دهان و لب‌ها، فرورفتگي چشم‌ها، كاهش رطوبت بدن و همچنين كاهش اشك چشم و حجم ادرار، بي‌حال شدن فرد، افت فشار خون و تپش قلب از نشانه‌هاي كم‌آبي بدن هستند. در صورت ادامه پيدا كردن اين علائم، كم‌آبي مي‌تواند به شوك و حتي مرگ فرد منجر شود.

 تحمل بدن در برابر كم‌آبي زياد نيست؛ اگر كسي غذا نخورد تا چندين ماه هم مي‌تواند زنده بماند ولي در صورت مصرف نكردن آب، ممكن است بدن بيش از ۲ يا ۳ روز دوام نياورد.

 چگونه مي‌توانيم از وجود مقدار آب كافي در بدن اطمينان داشته باشيم؟

يكي از مهم‌ترين موارد اطمينان از ميزان كافي آب در بدن افراد سالم، حجم ادرار افراد است كه از طريق ميزان آن مي‌توان مطمئن شد آيا به اندازه كافي، آب و مايعات مصرف شده است يا نه؟ براي افراد بزرگسال با وزن متوسط، اگر حجم ادرار ۲ ليتر يا بيشتر باشد، به اين معنا است كه فرد به اندازه كافي، آب مصرف كرده است.

 منبع تامين آب بدن تنها مصرف آب آشاميدني نيست و با استفاده از برخي مواد غذايي، سبزيجات و ميوه‌ها مانند هندوانه كه تقريبا ۹۵ درصد آن را آب تشكيل مي‌دهد، مي‌توان آب مورد نياز بدن را تامين كرد.

 هنگام دفع آب بدن، به جز آب تركيبات ديگري به ويژه الكتروليت‌ها و املاح معدني نيز از بدن دفع مي‌شوند، بنابراين دليل عوارض عمومي كم‌آبي بدن مانند تپش قلب صرفا كم‌آبي نيست و اختلال الكتروليت‌ها نيز در آن موثر است.

 ميزان مصرف آب كافي براي مناطق و اقليم‌هاي مختلف، متفاوت است و نمي‌توان آن را بري همه به طور يكسان تجويز كرد. ميزان آب كافي براي بدن به عواملي مانند وضعيت سلامت فرد، شغل و شرايط آب و هوايي منطقه زندگي وي بستگي دارد. براي افرادي كه در مناطق گرم مانند خوزستان زندگي مي‌كنند، در بيشتر ماه‌هاي سال حتي در صورت عدم انجام كارهاي بدني شديد، ممكن است مصرف ۸ تا ۱۰ ليوان آب كه به همه توصيه مي‌شود، كافي نباشد.

 بخش زيادي از انواع نوشيدني‌هاي مصرفي، آب است ولي بسياري از اين نوشيدني‌ها حاوي مواد مضر نيز هستند؛ بخش زيادي از انواع آب‌ميوه‌ها و نوشابه‌هاي صنعتي را آب تشكيل مي‌دهد ولي به جز آن، حاوي مقداري تركيبات ديگر مانند شكر نيز هستند.

 بخش زيادي از آب مورد نياز بدن را بايد از طريق مصرف آب آشاميدني سالم تامين كرد ولي مي‌توان از نوشيدني‌هاي مفيد ديگر مانند دوغ نيز استفاده نمود. توصيه مي‌شود از مصرف انواع نوشابه‌ها و ماءالشعيرها به ويژه در افراد ديابتي پرهيز شود زيرا تاثير مضري بر ميزان قند خون آنها خواهد داشت.

 افرادي كه ورزش مي‌كنند بايد همراه خود آب داشته باشند و قبل، حين و بعد از ورزش آب بخورند تا آب از دست رفته بدن خود را جبران كنند. ورزشكاراني كه به طور آماتور ورزش مي‌كنند، به هيچ عنوان نبايد منتظر احساس تشنگي شوند و هنگام ورزش كردن بايد در فواصل ۱۰ تا ۱۵ دقيقه‌اي، ۱۰۰ تا ۲۰۰ سي‌سي آب بنوشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۶:۰۸ توسط:Saman موضوع: