وبلاگ علمي آموزشي رسام وبلاگ علمي آموزشي رسام .

وبلاگ علمي آموزشي رسام

نمايش شماره تماس گيرنده در windows xp

قصد داريم ترفندي جالب را به شما معرفي كنيم كه با استفاده از آن ميتوانيد قابليت نمايش شماره تلفن تماس گيرنده يا Caller ID را بر روي ويندوز XP خود فعال كنيد. بدين صورت كه با تماس شخص تماس گيرنده شماره او در كنار صفحه Desktop شما نمايش ميابد. البته لازم به ذكر است كه براي استفاده از اين قابليت بايد مودم شما Voice و Caller ID را پشتيباني كند و از همه مهمتر اينكه اين سيستم با مخابرات بعضي از مناطق سازگاري ندارد، در تمامي كشورها از جمله آمريكا و كانادا به طور كامل پشتيباني ميشود اما در ايران متأسفانه ممكن است پاسخگو نباشد.

بدين منظور:
از منوي Start و سپس All Programs بر روي Startup راست كليك كرده و Open را برگزينيد.
در پنجره باز شده بر روي فضاي خالي از صفحه، راست كليك كرده و از New بر روي Shortcut كليك كنيد.
در پنجره مورد نظر آدرس زير را وارد كنيد:
D:/Program files/Windows NT/dialer.exe
دقت كنيد (ترفندستان) در صورتي كه ويندوز XP خود را در درايو ديگري نصب كرده ايد نام آن را جايگزين D كنيد.
حال Shortcut ساخته شده را اجرا كنيد. خوهيد ديد كه برنامه Phone Dialer باز ميشود.
در اين برنامه از منوي View تيك گزينه Hide when minimized را بزنيد.
از اين پس با هر بار روشن كردن سيستم اين نرم افزار نيز اجرا ميشود كه كافي است آن را Minimize كنيد تا وارد Taskbar شود.
پس از هر بار تماس تلفني با خط متصل به مودم شما، اين برنامه اجرا ميگردد و شماره تماس گيرنده در آن درج ميگردد.

البته همان طور كه ذكر شد مودم شما Voice و Caller ID را پشتيباني كند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۹ توسط:Saman موضوع:

اسكن كامپيوتر بدون آنتي ويروس

خيلي اوقات پيش مي آيد كه كامپيوتر شما دچار ويروسي مي شود كه امكان اسكن و تشخيص آن توسط آنتي ويروس وجود ندارد و يا آنكه ويروس با تشخيص نصب بودن آنتي ويروس بروي سيستمتان عملكرد آن را دچار اختلال مي كند و مانع از اين مي شود كه شما بتوانيد از آنتي ويروس خود براي اسكن كامپيوتر استفاده كنيد. در اين شرايط چه بايد كرد؟ آيا راهي وجود دارد كه بتوان در اين شرايط كامپيوتر را خودمان اسكن كنيم و مشكل به وجود آمده در آنتي ويروس را برطرف كرد؟ پاسخ تمامي اين سوالات مثبت است! در اين ترفند قصد داريم به معرفي روشي ابتكاري و در عين حال كاربردي بپردازيم كه با استفاده از آن ميتوانيد كامپيوتر خود را شخصأ اسكن كنيد و ويروس موجود را پاك كنيد ، بدون بهره گيري از هيچ نوع آنتي ويروسي!
اولين قدم براي اسكن كردن كامپيوترتان نمايش فايل هاي مخفي در كامپيوتر مي باشد.

براي انجام اين كار : ابتدا با مراجعه به My Computer بروي منوي Tools كايك كنيد و از منوي حاصل بروي عبارت Folder Options كليك كنيد. سپس بروي برگه View كليك كنيد و در اين برگه تيك كنار عبارت هاي Show Hidden Files and Folders را فعال كنيد و تيك كنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را برداريد و بروي عبارت OK كليك نماييد.
اينك از طريق مسير C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه كنيد. پس از ورود به پوشه system32 بروي منوي View كليك كنيد و از منوي حاصل عبارت Details را انتخاب كنيد.
حال در پوشه system32 بروي جدا كننده Date Modified كليك كنيد و آنرا به سمت راست بكشيد به طوري كه تاريخ تمامي فايل ها يه طور كامل نمايش داده شود.
فايل هاي نمايش داده شده در پوشه system32 فايل هاي سيستمي مربوط به ويندوز مي باشد كه اكثرا با پسوند dll مي باشد و اين بخش معمولا مورد هدف ويروس ها و Spyware قرار مي گيرد و خود را در بين اين فايل ها مخفي مي كنند.

اگر دقت كنيد متوجه خواهيد شد كه اكثر اين فايلهاي قرار گرفته در اين بخش داراي يك زمان مشخص مي باشد و اين زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف اين مي باشد كه مايكروسافت در اين تاريج برنامه مربوط به فايل مورد نظر را به پايان رسانيده است (ترفندستان) و در واقع اين زمان ها هيچ ربطي به زمان نصب ويندوز ندارد. حال اگر ويروس و يا spyware به اين بخش حمله كند زمان آن با زمان فايل هاي سيستمي موجود در پوشه system32 مطابق ندارد و زماني جديد تر از زمان مربوط به فايلهاي سيستمي ويندوز خواهد بود و به راحتي از طريق مشاهده زمان هاي قرار گرفته در Date Modified قابل تشخيص مي باشد. البته نكته بسيار مهم كه بايد توجه شود اين است كه نصب يك سخت افزار جديد و يا يك نرم افزار خاص مي تواند فايلي را در اين بخش كپي كند كه زمان آن با زمان فايل هاي سيستم مطابق ندارد.

پس براي اينكه فايلي را در اين بخش به اشتباه پاك نكنيد روشي را مطرح ميكنيم كه اين اشتباه رخ ندهد:
اگر ميان فايل هاي واقع در پوشه system32 به فايلي برخورد كرديدكه تاريخ آن با تاريخ فايل هاي سيستمي ويندوز مطابقت نداردبروي اين فايل كليك راست كنيد و گزينه Properties را انتخاب نماييد. سپس در پنجره Properties بروي برگه Version كليك كنيد و در اين برگه نام كمپاني و ورژن فايل مورد نظر را مطالعه كنيد.
اگر اطلاعات اين فايل شامل نام كمپاني و خيلي اطلاعات ديگر برايتان آشنا نبود نام فايل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تايپ كنيد و اگر در نتايج جستجو به اين اشاره شده بود كه اين فايل ويروس است حتما آن را پاك كنيد ولي اگر در نتايج جستجو به آلوده بودن اين فايل اشاره نشده بود اين فايل به واسطه يك سخت افزار و يا نرم افزاري به وجود آمده است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۹ توسط:Saman موضوع:

1 ميانبر براي تكرار در اِكسل

هنگامي كه در حال كار با فايل‌هاي اكسل هستيد، معمولاً ناچار هستيد يك عمل را به صورت مكرر تكرار كنيد. به عنوان مثال يك سطر را حذف كنيد و مجدد اين كار را با سطر ديگري صورت دهيد. يا فرمت يك سلول را تغيير دهيد و اين كار را دوباره براي سلول ديگري انجام دهيد. گاهي انجام اين كارها به وسيله ماوس و يا حتي به وسيله كليدهاي تركيبي كيبورد خسته‌كننده است. اما بايستي بدانيد Microsoft Excel قابليتي بسيار كاربردي دارد تا به وسيله آن بتوانيد تنها با استفاده از يك كليد ميان‌بر بر روي كيبورد، آخرين عملي كه انجام داده‌ايد را مجدد تكرار كنيد. در اين ترفند به معرفي نحوه انجام اين كار خواهيم پرداخت.

بدين منظور:
ابتدا به طور معمولي، عملي كه مي‌خواهيد را انجام دهيد. به عنوان مثال اندازه فونت يك سلول را تغيير دهيد.
حال (ترفندستان) كافي است سلول ديگري را انتخاب كنيد و سپس كليد F4 را از روي كيبورد فشار دهيد. خواهيد ديد كه همان عمل قبلي بر روي اين سلول نيز اتفاق مي‌افتد. در اين مثال، اندازه فونت اين سلول نيز تغيير مي‌كند.
اين كار در عملياتي نظير ادغام (Merge) نمودن‌هاي پياپي سلول‌ها كه امكان استفاده از كليد تركيبي در آن وجود ندارد، بيشتر كاربرد خود را نشان مي‌دهد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۸ توسط:Saman موضوع:

افزايش سرعت بالا آمدن WINDOWS 7 ويستا

يكي از مشكلات شايع در سيستم‌هاي تحت ويندوز، كند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازي آن است. به طوري كه پس از روشن كردن سيستم، زمان زيادي صرف ورود به ويندوز و بارگذاري كامل صفحه دسكتاپ مي‌شود. اين موضوع در كامپيوترهاي قديمي و سيستم‌هايي كه داراي نرم‌افزارهاي نصب شده زيادي هستند بيشتر به چشم مي‌خورد. بسياري از كاربران براي حل اين مشكل از طريق تنظيمات msconfig به خالي كردن برنامه‌هاي اجرا شده در Startup ميپردازند. اين راه مفيد است اما همواره نمي‌تواند كافي باشد. در صورتي كه از ويندوز ويستا يا 7 استفاده مي‌كنيد و با اين مشكل روبرو هستيد، بايستي بدانيد در اين دو ويندوز قابليتي به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است كه بسياري از كاربران از آن بي‌خبرند. با فعال نمودن اين ابزار، ويندوز به طور اتوماتيك موانعي كه باعث كاهش سرعت بالا آمدن ويندوز مي‌شود را به طور اتوماتيك تشخيص داده و آنها را رفع مي‌كند. در اين ترفند قصد داريم به معرفي اين قابليت مفيد بپردازيم.

براي اين كار:
ابتدا در منوي Start عبارت gpedit.msc را وارد كرده و Enter بزنيد.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسير زير را طي كنيد: Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnosticsاكنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روي Configure Scenario Execution level دوبار كليك كنيد.
در پنجره جديد، گزينه Enabled را انتخاب نماييد. همچنين (ترفندستان) اطمينان پيدا كنيد در قسمت Scenario Execution Level گزينه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اكنون بر روي دكمه OK كليك كنيد.
حال ويندوز را يكبار Restart نماييد.
اكنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخيص و حل مشكلاتي كه باعث كندي بالا آمدن ويندوز مي‌شود مي‌پردازد.

دقت نماييد براي اين كه Windows Boot Performance Diagnostics به درستي كار كند، بايستي سرويس (Diagnostic Policy Service (DPS در محيط ويندوز فعال باشد. براي اطمينان اين قضيه:
در منوي Start عبارت Services را تايپ كرده و Enter بزنيد.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را يافته و اطمينان پيدا كنيد وضعيت (Status) آن بر روي Started قرار گرفته است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۷ توسط:Saman موضوع:

زنده كردن باطريهاي لپ تاپ

باتري‌هاي معمولي لپ‌تاپ نيز همانند ساير وسايل الكترونيكي براي خود عمر مشخصي دارند. اين باتري‌ها معمولاً پس از 1 تا 2 سال كار مداوم، كارايي اصلي خودشان را از دست مي‌دهند و در نهايت تنها مي‌توانند 10 تا 15 دقيقه شارژ خود را حفظ كنند. در صورتي كه باتري لپ‌تاپ شما نيز به اين بلا دچار شده است پيش از هر اقدام ديگري دست نگاه داريد و اين ترفند واقعاً اعجاب‌انگيز با روشي اعجاب‌انگيزتر را بر روي باتري خود را اعمال كنيد! چرا كه با اين كار مي‌توانيد جان دوباره‌اي به باتري ببخشيد و به نوعي آن را احيا كنيد ، با اين ترفند باتري مي‌تواند 1 الي 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و ديگر نيازي به پرداخت هزينه اضافي نداريد.
براي اين كار ، روش كار را بدون ترس و واهمه انجام دهيد:

كافي است باتري را به مدت 14 الي 15 ساعت در داخل فريزر قرار دهيد!
تا باتري لپ تاپ شما كاملأ فريز شود!
سپس باتري را 3 الي 4 بار شارژ و دشارژ نماييد.
اكنون باتري لپ‌تاپ شما پس از گذراندن يك خواب زمستاني جان تازه‌اي پيدا كرده است و مي‌تواند بيش از گذشته براي شما كار كند.

شايد از اين عمل تعجب كنيد و ارتباطي بين اين دو كار نيابيد. اما جالب است بدانيد (ترفندستان) كه اين كار پايه و اساسي كاملاً علمي دارد، چرا كه همان طور كه مي‌دانيد به طور كلي در اجسام مختلف به دليل لرزش طبيعي مولكول‌ها، جريان برق به راحتي از آنها عبور نمي‌كند. اين مشكل در اجسام رسانا كمتر است، زيرا مولكول‌ها به شكل منظم قرار مي‌گيرند و جريان راحت‌تر عبور مي‌كند، اما براي ابر رسانا كردن بايد جسم رو سرد نمود تا لرزش مولكول‌ها كمتر شود (اين لرزش هيچ‌گاه صفر نخواهد شد، مگر در صفر مطلق يعني 273- درجه سانتيگراد كه البته تا امروز دست‌نيافتني باقي مانده است)، در نتيجه سرعت و كيفيت عبور جريان بهتر خواهد شد. دليل بهتر كار كردن CPU در درماي پايين نيز همين موضوع است.

اين موضوع توسط وب سايت ترفندستان عملاً بر روي باتري يك لپ‌تاپ HP تست شد. باتري كه پس از يك‌سال‌ونيم كاركرد، تنها به مدت 10 دقيقه شارژ را نگه مي‌داشت، پس از اجراي اين ترفند، پس از اولين شارژ توانست 45 دقيقه و در دفعات بعدي تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.

از اين موضوع و به نوعي نوآوري مي‌توان حتي در مورد هاردديسك هم استفاده كرد، بدين صورت كه هاردديسك خود را 10 تا 15 ساعت در فريزر فريز نماييد و سپس آن را وصل نماييد.

لازم به ذكر است تا باتري شما دچار مشكل نشده است اين ترفند را بر روي آن اجرا نكنيد. همچنين اين ترفند تنها بر روي باتري لپ‌تاپ تست شده است، طبعاً امكان اين كار بر روي همه باتري هاي لوازم الكترونيكي يا خود آنها وجود ندارد، مگر دستگاه‌هايي كه ساختاري همانند باتري‌هاي لپ‌تاپ داشته باشند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۷ توسط:Saman موضوع:

4 ترفند هوشمندانه در PAINT WINDOWS 7

معمولاً اكثر كاربران به دليل ظاهر ساده‌ي نرم‌افزار MS Paint، امكانات اين نرم‌افزار را دست‌كم مي‌گيرند. اما بايستي بدانيد به وسيله‌اي اين ابزار ويرايش تصوير، مي‌توانيد كارهايي فراتر از آنچه پيش از اين فكر مي‌كرديد انجام دهيد. از طرفي از اجراي نرم‌افزارهايي نظير Adobe Photoshop براي ويرايش تصاوير مختلف نيز بي‌نياز خواهيد شد. هم‌اكنون قصد داريم به معرفي 4 ترفند هوشمندانه در Paint ويندوز 7 بپردازيم.

براي اجرا كردن برنامه Paint مي‌توانيد از منوي Start و سپس All Programs وارد Accessories شده و Paint را انتخاب كنيد.

تغيير اندازه‌ي قلم‌مو
در صورتي كه در محيط نرم‌افزار، ابزار قلم‌مو (Brush) را انتخاب كرده باشيد، با كليك بر روي قسمت Size خواهيد ديد كه تنها 4 نوع اندازه براي قلم‌مو قابل انتخاب است. اما اگر قصد داشته باشيد كه اندازه‌اي خارج از اين 4 اندازه‌ را انتخاب كنيد چه بايد كرد؟ بدين منظور كافي است در حالي كه ابزار Brush در حالت انتخاب است، كليد Ctrl را به همراه كليد + فشار دهيد. با اين كار اندازه قلم‌مو يك واحد بزرگ‌تر خواهد شد. همچنين با فشردن كليدهاي تركيبي Ctrl و - نيز اندازه‌ي قلم‌مو كوچك مي‌شود. بدين ترتيب مي‌توانيد قلم‌مويي با اندازه‌ي دلخواه در اختياز داشته باشيد.

جايگزيني يك رنگ با رنگي ديگر
فرض كنيد تصويري در اختيار داريد كه از چند رنگ مختلف به همراه يك رنگ پشت‌زمينه تشكيل شده است. حال اگر بخواهيد رنگ اين تصوير پشت‌زمينه را عوض كنيد چه راهي را انتخاب مي‌كنيد؟ مسلماً رنگ كردن پشت‌زمينه با رنگ جديد راهي سخت خواهد بود، چرا كه قسمت‌هاي ديگر تصوير نيز ناخواسته رنگي مي‌شوند. بدين منظور بهترين راه، جايگزيني يك رنگ با رنگي ديگر است. فرض كنيد (ترفندستان) رنگ پشت‌زمينه مشكي است و قصد داريم آن را به رنگ بنفش تغيير دهيم، بدون اينكه ديگر رنگ‌هاي موجود در تصوير تحت تأثير قرار بگيرند. براي اين كار بايستي در نوار بالاي نرم‌افزار، Color 1 را بر روي رنگي كه قصد تغيير آن را داريم (در اين مثال رنگ مشكي) تنظيم نماييم و Color 2 را بر روي رنگ جديد (در اين مثال بنفش) تنظيم كنيم. سپس از قسمت Tools، ابزار پاك‌كن (Eraser) را انتخاب نماييد. حالا كليك راست ماوس را نگه داشته و شروع به كشيدن بر روي محدود‌ه‌ي رنگ مورد نظر كنيد. خواهيد ديد كه رنگ شماره 1 با رنگ شماره 2 جايگزين خواهد شد.

ايجاد يك پشت‌زمينه‌ي شفاف
شايد تاكنون نمي‌دانستيد كه مي‌توان به وسيله‌ي Paint يك تصوير پشت‌زمينه را شفاف (Transparent) كرد، اما بايستي بدانيد كه اين كار امكان‌پذير است. بدين منظور كافي است تصوير مورد نظر را فراخواني كنيد. سپس با استفاده از ابزار Select محدوده‌ي مورد نظر (يا كل تصوير) را به حالت انتخاب دربياوريد. سپس بر روي فلش كوچك پايين Select كليك كرده و Transparent selection را انتخاب نماييد. با اين كار پشت‌زمينه اين تصوير شفاف خواهد شد.

ساخت يك قلم‌مو
در صورتي كه بر روي فلش كوچك پايين ابزار Brushes كليك كنيد، چندين نوع قلم‌موي مختلف را مشاهده خواهيد كرد. اما شما مي‌توانيد (ترفندستان) در محيط Paint، يك قلم‌مو با الگوي دلخواه خود نيز ايجاد كنيد. براي اين كار ابتدا در قسمت Tools ابزار (Pencil) را انتخاب كنيد. سپس الگوي مورد نظر خود را رسم كنيد. حال به وسيله‌ي ابزار Select محدوده‌ي اين الگو را انتخاب كنيد (Transparent selection را نيز فعال كنيد). اكنون كليد Shift را بگيريد و نگه‌داريد و سپس شروع به حركت دادن اين محدوده‌ي انتخاب شده كنيد. با اين كار گويي يك قلم‌مو با طرحي دلخواه در اختيار خواهيد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۶ توسط:Saman موضوع:

30 ميانبر در WINDOWS 8

كليدهاي ميان‌بر همواره باعث تسريع در كار با ويندوز شده و علاوه بر آن شما را در كار با كامپيوتر حرفه‌اي‌تر نشان مي‌دهند. در ويندوز جديد شركت «مايكروسافت» با نام «ويندوز 8» نيز كليدهاي ميان‌بر جديدي وجود دارند كه موجب تسهيل كار كاربران مي‌گردند. در اين ترفند قصد داريم به معرفي 30 كليد ميان‌بر جديد در «ويندوز 8» بپردازيم.

1. Win + Print Screen: گرفتن عكس از صفحه نمايش (تصوير مستقيماً در Pictures Library و با فرمت PNG ذخيره مي‌گردد).
2. Win + C: باز نمودن Charms Bar ويندوز.
3. Win + Tab: باز نمودن Switch List ويندوز جهت انتخاب برنامه‌هاي در حال اجرا.
4. Win + Q: باز نمودن قسمت جستجوي عمومي ويندوز.
5. Win + W: جستجو درون تنظيمات سيستم.
6. Win + F: جستجو درون فايل‌ها.
7. Win + Z: دسترسي (ترفندستان) به تنظيمات برنامه‌هاي Metro.
8. Win + I: باز نمودن منوي تنظيمات ويندوز.
9. Win + P: باز نمودن تنظيمات مربوط به صفحه نمايش دوم يا پروژكتور.
10. Win + H: دسترسي به صفحه Share Settings.
11. Win + K: باز نمودن صفحه تنظيمات مربوط به سخت‌افزارهاي متصل.
12.Win + X: باز نمودن منوي System Utility Settings در در پايين سمت چپ صفحه.
13.Win + T: پيش‌نمايش پنجره‌هاي باز در نوار وظيفه ويندوز.
14.Win + U: باز نمودن پنجره Ease of Access Center.
15. Win + E: باز نمودن Windows Explorer.
16.Win + R: باز نمودن پنجره Run.
17. Win + Pause: باز نمودن پنجره System Properties.
18. Win + Enter: باز نمودن Windows Narrator.
19. . + Win + Shift: نمايش پنجره‌هاي در حال اجرا در سمت راست صفحه.
20. . + Win: نمايش پنجره‌هاي در حال اجرا در سمت چپ صفحه.
21. , + Win: پيش‌نمايش دسكتاپ (Aero Peek).
22. Win + D: مراجعه به دسكتاپ.
23. Win + M: كمينه‌سازي تمام پنجره‌هاي باز.
24. Win + B: بازگشت به دسكتاپ.
25. Win + J: جابجايي برنامه كانوني در ميان برنامه‌هاي در حال اجراي Metro.
26: Win + L: قفل صفحه نمايش.
27: Win + Page Up/ Page Down: جابجايي بين صفحه نمايش اصلي و فرعي (در صورت استفاده از صفحه نمايش دوم مانند پروژكتور).
28. Ctrl + غلطك ماوس (صفحه Start): بزرگنمايي صفحه.
29. Ctrl + غلطك ماوس (صفحه Desktop): تغيير اندازه آيكن‌ها.
30. Ctrl + Shift+ N: ايجاد يك پوشه جديد در دايركتوري كنوني.

لازم به ذكر است جهت اطلاع كاربران مبتدي، كليد Win بين دو كليد Alt و Ctrl در سمت چپ كيبورد قرار دارد و لوگوي ويندوز بر روي آن درج شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۵ توسط:Saman موضوع:

ويندوز xp خود را قانوني كنيد.

يكي از بزرگترين مشكلاتي كه كاربران ايراني با آن سر و كار دارند كپي بودن ويندوز XP آنان است. اين مسئله ميتواند مشكلات زيادي را همچون آپديت نشدن ويندوز و عدم نصب برخي برنامه ها و بسياري مشكلات ديگر را موجب شود. در اين ترفند قصد داريم روشي را به شما معرفي كنيم كه با استفاده از آن ميتوانيد ويندوز كپي شده خود را به طور كامل قانوني كنيد و از امكانات CD هاي اورجينال ويندوز استفاده كنيد.

بدين منظور:
از منوي Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنيد تا ويرايشگر رجيستري ويندوز باز شود.
به مسير زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WPAEvents
از قسمت ديگر پنجره، بر روي OOBETimer دوبار كليك نماييد.
اكنون (ترفندستان) در قسمت Value Data تعداد كد مشاهده ميكنيد. شما بايستي در اين كدها، تنها FF را 00 تغيير دهيد.
دقت كنيد كافي است توسط يكبار فشردن Backspace ابتدا FF را پاك كنيد و سپس 0 بزنيد تا 00 وارد شود.
پس از اين كار OK كنيد و ويرايشگر رجيستري را ببنديد.

در ادامه، مجدد از طريق منوي Start وارد Run شويد.
سپس كد زير را عينأ در اين پنجره Copy و Paste نماييد و Enter بزنيد:
%systemroot%/system32/oobe/msoobe.exe /a
دقت كنيد همانطور كه ذكر شد اين كد را تنها Copy و Paste كنيد.
پس از درج اين كد، پنجره جديدي به نام Activate Windows باز خواهد شد.
درون اين پنجره در صورتي كه عبارت Windows Already Activated درج شده بود بدين معناست كه ويندوز شما در حال حاضر قانوني است و نيازي به اين ترفند نيست. با فشردن OK خارج شويد.
اما اگر (ترفندستان) پنجره با تيتر Let's activate Windows نمايان شد بايستي گزينه دوم يعني Yes, I want to telephone a customer service representative to activate Windows را انتخاب كنيد و سپس دكمه Next را بزنيد.
در صفحه بعدي، از قسمت پايين بر روي دكمه Change product key كليك كنيد.
اكنون كد زير را در قسمت New Key وارد كنيد:
B7R7P-J63JP-2J7VH-W3TDJ-PDP7T
پس از نوشتن اين كد روي دكمه Update كليك كنيد.
اكنون پنجره Activate Windows را بسته و سيستم را يك بار Restart نماييد.
پس از Restart ويندوز، مجدد وارد محيط Command Prompt شويد.
كد فوق را مجدد در پنجره Run وارد كرده و Enter بزنيد تا پنجره Activate Windows باز گردد.
اكنون بايستي پيغام Windows is already activated را مشاهده نماييد.
مشاهده اين پيغام به معناي پايان كار قانوني سازي ويندوز XP است و با فشردن OK ميتوانيد اين پنجره را ببنديد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۴ توسط:Saman موضوع:

نرم افزار inpaint

ممكن است عكسي داشته باشيد كه بخواهيد قسمت هاي از آن مانند منظره پشت
سر، متن، آرم، شيء و يا افراد ديگر را از آن حذف كنيد. نرم افزار Inpaint
به شما كمك مي كند.

شما مي توانيد با استفاده اخاصي را كه نمي خواهيد در عكستان باشد را
بصورت اتوماتيك و كاملاً حرفه اي با انتخاب از نزديك ترين پيكسل ها حذف
كنيد. كار با اين نرم افزار بسيار ساده است و حتي افراد غير حرفه اي در
ويرايش عكس نيز مي توانند نتايج فوق العاده اي از آن را بدست آورند.
تنها كافيست تا به كمك موس با يك كادر بندي ساده در دور شي مورد نظر خود
و انتخاب گزينه Run عمليات حذف را انجام دهيد، نرم افزار با آناليز اطراف
جسم مورد نظر و بررسي رنگ هاي آن پس از حذف جسم اقدام به بازسازي رنگ ها
به جاي جسم حذف شده مي نمايد و اين كار را آنقدر دقيق انجام مي دهد كه
هيچ كس قادر به تشخيص حذف جسم از تصوير نيست.

قابليت هاي كليدي نرم افزار Inpaint:

- ترميم و بازسازي عكس

- حذف آرم هاي خاص و تاريخ و زمان از عكس

- حذف آسان اشياء ناخواسته بدون تغيير در پس زمينه عكس

- روتوش چهره

- امكان بازگرداني مجدد جسم حذف شده

- محيط بسيار ساده و كاربردي

- امكان كادر بندي در اطراف جسم به دو صورت دلخواه و چهار گوش

- پاك كردن چين و چروك و لكه هاي پوست

- و ...

براي دريافت نرم افزار اينجا كليك فرماييد


 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۳ توسط:Saman موضوع:

3 ترفند در آفيس 2010و تبديل پوشه به درايو در ويندوز xp

مجموعه نرم‌افزاري «مايكروسافت آفيس 2010» (Microsoft Office 2010)، نسبت به نسخه‌هاي قبلي خود پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي داشته است. يكي از اين پيشرفت‌ها قابليت‌هاي مختلفي است كه براي حل مشكلات عمومي در نظر گرفته شده است به طوري كه خودتان مي‌توانيد به سادگي مشكلاتي كه در برنامه‌هاي آفيس رخ مي‌دهد را حل كنيد. در اين ترفند قصد داريم به معرفي 5 راه‌حل عمومي براي حل مشكلات آفيس 2010 بپردازيم.

 

1.                                   Safe Mode (حالت امن)
قابليت جديدي كه در آفيس 2010 به چشم مي‌خورد، قابليت Safe Mode است. در صورتي كه در اين حالت وارد يكي از محصولات آفيس شويد، افزونه‌هاي اضافي نصب شده بر روي نرم‌افزار، همراه برنامه اجرا نخواهد شد. بسياري از مشكلات آفيس نظير اجرا نشدن برنامه به دليل مشكلات افزونه هاست.
بدين منظور كافي است كليد Ctrl را از روي كيبورد نگه داشته و سپس نرم‌افزار را اجرا كنيد. پيغامي ظاهر مي‌شود كه بايستي بر روي Yes كليك كنيد. سپس برنامه در حالت Safe Mode اجرا مي‌شود.

2. غيرفعال كردن ماكروها
فايل‌هاي آفيس (ترفندستان) امكان ذخيره ماكرو (Macro) را در داخل خود دارند. ماكرو مجموعه‌اي از فرمان‌ها، كليدها و يا كليك‌هاي ماوس است كه موجب سهولت در انجام كارهاي تكراري مي‌گردد.
براي اجراي يك فايل بدون پردازش ماكروي درون آن كافي است كليد Shift را گرفته و فايل مورد نظر را اجرا كنيد.

3. تعمير رجيستري ويندوز
آفيس براي ذخيره بسياري از قسمت‌هاي خود از رجيستري ويندوز استفاده مي‌كند. گاهي ممكن است آسيب ديدن اطلاعات مربوط به آفيس در رجيستري موجب اختلال در عملكرد نرم‌افزارهاي آفيس شود.
براي تعمير رجيستري ويندوز شامل اطلاعات مربوط به آفيس، بر روي منوي Start كليك كرده و عبارت winword /r را وارد نموده و Enter بزنيد (در ويندوز XP بايستي اين كار را در محيط Run انجام دهيد).
پس از چند لحظه پنجره‌اي نمايان خواهد شد كه ميزان عمليات انجام شده براي تعمير برنامه را مشخص خواهد كرد. اين كار ممكن است چند دقيقه طول بكشد.

 



حتماً شما نيز به هنگام كار با كامپيوتر با فولدرهايي بيش از ساير فولدرها سروكار داريد و بيشتر از آنها استفاده ميكنيد. براي دسترسي سريعتر به آنها ميتوانيد اين پوشه ها را به يك درايو تبديل كنيد تا از طريق My Computer مستقيمأ به آنها دسترسي داشته باشيد. در اين ترفند به معرفي نحوه اين كار خواهيم پرداخت.

 

بدين منظور:
از منوي Start وارد Run شده و عبارت cmd را وارد كرده و Enter بزنيد تا Command Prompt باز شود.
حال دستور زير را وارد نماييد:

"Subst DRIVE: "FOLDER


در دستور فوق منظور از DRIVE، نام درايو جديد كه قصد داريد ايجاد كنيد و منظور از FOLDER آدرس پوشه اي است كه قصد تبديل آن به درايو را داريد.
به عنوان مثال فرض كنيد ما قصد داريم پوشه اي با نام Tarfandestan را كه در درايو C و فولدر Iran قرار دارد را تبديل به درايوي با نام Z كنيم.
دستوري كه وارد ميكنيم اينگونه خواهد بود:

"Subst Z: "C:IranTarfandestan


دقت كنيد در دستور فوق حتماً دو علامت " " را وارد كنيد. همچنين در پايان نام درايو، كاراكتر : وجود دارد.
به اين موضوع نيز دقت داشته باشيد كه نام درايوي كه ايجاد ميكنيد قبلاً در My Computer موجود نباشد.

جهت پاك نمودن اين درايوهايي كه از اين طريق ايجاد ميشوند كافيست دستور زير را وارد كنيد:

Subst DRIVE: /D


در اين دستور منظور از DRIVE نام درايوي است كه قبلاً ايجاد نموده ايد.
در مثال ما:

Subst Z: /D



 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۲ توسط:Saman موضوع: