وبلاگ علمي آموزشي رسام وبلاگ علمي آموزشي رسام .

وبلاگ علمي آموزشي رسام

زنده كردن باطريهاي لپ تاپ

باتري‌هاي معمولي لپ‌تاپ نيز همانند ساير وسايل الكترونيكي براي خود عمر مشخصي دارند. اين باتري‌ها معمولاً پس از 1 تا 2 سال كار مداوم، كارايي اصلي خودشان را از دست مي‌دهند و در نهايت تنها مي‌توانند 10 تا 15 دقيقه شارژ خود را حفظ كنند. در صورتي كه باتري لپ‌تاپ شما نيز به اين بلا دچار شده است پيش از هر اقدام ديگري دست نگاه داريد و اين ترفند واقعاً اعجاب‌انگيز با روشي اعجاب‌انگيزتر را بر روي باتري خود را اعمال كنيد! چرا كه با اين كار مي‌توانيد جان دوباره‌اي به باتري ببخشيد و به نوعي آن را احيا كنيد ، با اين ترفند باتري مي‌تواند 1 الي 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و ديگر نيازي به پرداخت هزينه اضافي نداريد.
براي اين كار ، روش كار را بدون ترس و واهمه انجام دهيد:

كافي است باتري را به مدت 14 الي 15 ساعت در داخل فريزر قرار دهيد!
تا باتري لپ تاپ شما كاملأ فريز شود!
سپس باتري را 3 الي 4 بار شارژ و دشارژ نماييد.
اكنون باتري لپ‌تاپ شما پس از گذراندن يك خواب زمستاني جان تازه‌اي پيدا كرده است و مي‌تواند بيش از گذشته براي شما كار كند.

شايد از اين عمل تعجب كنيد و ارتباطي بين اين دو كار نيابيد. اما جالب است بدانيد (ترفندستان) كه اين كار پايه و اساسي كاملاً علمي دارد، چرا كه همان طور كه مي‌دانيد به طور كلي در اجسام مختلف به دليل لرزش طبيعي مولكول‌ها، جريان برق به راحتي از آنها عبور نمي‌كند. اين مشكل در اجسام رسانا كمتر است، زيرا مولكول‌ها به شكل منظم قرار مي‌گيرند و جريان راحت‌تر عبور مي‌كند، اما براي ابر رسانا كردن بايد جسم رو سرد نمود تا لرزش مولكول‌ها كمتر شود (اين لرزش هيچ‌گاه صفر نخواهد شد، مگر در صفر مطلق يعني 273- درجه سانتيگراد كه البته تا امروز دست‌نيافتني باقي مانده است)، در نتيجه سرعت و كيفيت عبور جريان بهتر خواهد شد. دليل بهتر كار كردن CPU در درماي پايين نيز همين موضوع است.

اين موضوع توسط وب سايت ترفندستان عملاً بر روي باتري يك لپ‌تاپ HP تست شد. باتري كه پس از يك‌سال‌ونيم كاركرد، تنها به مدت 10 دقيقه شارژ را نگه مي‌داشت، پس از اجراي اين ترفند، پس از اولين شارژ توانست 45 دقيقه و در دفعات بعدي تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.

از اين موضوع و به نوعي نوآوري مي‌توان حتي در مورد هاردديسك هم استفاده كرد، بدين صورت كه هاردديسك خود را 10 تا 15 ساعت در فريزر فريز نماييد و سپس آن را وصل نماييد.

لازم به ذكر است تا باتري شما دچار مشكل نشده است اين ترفند را بر روي آن اجرا نكنيد. همچنين اين ترفند تنها بر روي باتري لپ‌تاپ تست شده است، طبعاً امكان اين كار بر روي همه باتري هاي لوازم الكترونيكي يا خود آنها وجود ندارد، مگر دستگاه‌هايي كه ساختاري همانند باتري‌هاي لپ‌تاپ داشته باشند.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۷ توسط:Saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :