وبلاگ علمي آموزشي رسام وبلاگ علمي آموزشي رسام .

وبلاگ علمي آموزشي رسام

افزايش سرعت بالا آمدن WINDOWS 7 ويستا

يكي از مشكلات شايع در سيستم‌هاي تحت ويندوز، كند بودن سرعت بالا آمدن و راه‌اندازي آن است. به طوري كه پس از روشن كردن سيستم، زمان زيادي صرف ورود به ويندوز و بارگذاري كامل صفحه دسكتاپ مي‌شود. اين موضوع در كامپيوترهاي قديمي و سيستم‌هايي كه داراي نرم‌افزارهاي نصب شده زيادي هستند بيشتر به چشم مي‌خورد. بسياري از كاربران براي حل اين مشكل از طريق تنظيمات msconfig به خالي كردن برنامه‌هاي اجرا شده در Startup ميپردازند. اين راه مفيد است اما همواره نمي‌تواند كافي باشد. در صورتي كه از ويندوز ويستا يا 7 استفاده مي‌كنيد و با اين مشكل روبرو هستيد، بايستي بدانيد در اين دو ويندوز قابليتي به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است كه بسياري از كاربران از آن بي‌خبرند. با فعال نمودن اين ابزار، ويندوز به طور اتوماتيك موانعي كه باعث كاهش سرعت بالا آمدن ويندوز مي‌شود را به طور اتوماتيك تشخيص داده و آنها را رفع مي‌كند. در اين ترفند قصد داريم به معرفي اين قابليت مفيد بپردازيم.

براي اين كار:
ابتدا در منوي Start عبارت gpedit.msc را وارد كرده و Enter بزنيد.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسير زير را طي كنيد: Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnosticsاكنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روي Configure Scenario Execution level دوبار كليك كنيد.
در پنجره جديد، گزينه Enabled را انتخاب نماييد. همچنين (ترفندستان) اطمينان پيدا كنيد در قسمت Scenario Execution Level گزينه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اكنون بر روي دكمه OK كليك كنيد.
حال ويندوز را يكبار Restart نماييد.
اكنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخيص و حل مشكلاتي كه باعث كندي بالا آمدن ويندوز مي‌شود مي‌پردازد.

دقت نماييد براي اين كه Windows Boot Performance Diagnostics به درستي كار كند، بايستي سرويس (Diagnostic Policy Service (DPS در محيط ويندوز فعال باشد. براي اطمينان اين قضيه:
در منوي Start عبارت Services را تايپ كرده و Enter بزنيد.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را يافته و اطمينان پيدا كنيد وضعيت (Status) آن بر روي Started قرار گرفته است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۶:۰۷ توسط:Saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :