وبلاگ علمي آموزشي رسام وبلاگ علمي آموزشي رسام .

وبلاگ علمي آموزشي رسام

پاك كردن پوشه هاي خالي در ويندوز

اگر فردي با انضباط و صد البته وسواسي باشيد حتماً اين خصيصه تان به كار كردن شما با كامپيوتر نيز سرايت ميكند. به نوعي كه حتماً در كامپيوتر نيز بايستي همه چيز مرتب باشد. هر فايلي در فولدر مربوط به خود جاي گرفته باشد و مورد اضافي نيز وجود نداشته باشد. اين نظم در دنياي كامپيوتر بسيار خوب است و باعث بهينه سازي عملكرد شما نيز ميشود. يكي از مواردي كه در اين زمينه وجود دارد كار با فولدرها در محيط ويندوز است. گاهي ما به علت عجله و يا هر دليل ديگري فولدرهايي ميسازيم و يا فايل هاي درون آنها را جابجا ميكنيم بدون اينكه بعدها به آنها رسيدگي كنيم. به طوريكه گاهي فولدرهاي خالي و بي محتوا در بسياري از قسمت هاي هاردديسك به چشم ميخورد. پاك كردن تك تك اين فولدرهاي خالي نيز كاري وقتگير است. در اين ترفند قصد داريم به وسيله ابزاري مخصوص، فولدرهاي خالي موجود بر روي هارد را اتوماتيك پاك نماييم.
بدين منظور:
به برنامه اي كم حجم، رايگان و متن باز به نام RED احتياج داريم. RED كه مخفف عبارت Remove Empty Directories است ابزاري عالي جهت جستجو و پاك نمودن اتوماتيك اين فولدرهاي خالي ميباشد.
RED محل مورد نظر شما بر روي هارد را جستجو نموده و فولدرهاي خالي آن را شناسايي ميكند. سپس شما ميتوانيد آنها را پاك نموده و يا همچنان نگه داريد.
جالب اينكه اين برنامه به صورت اتوماتيك فولدرهاي سيستمي را نيز تشخيص داده و آنها را در نتايج خود ثبت نميكند. همچنين كليدهاي رجيستري نيز به هيچ عنوان توسط اين برنامه دستكاري نميشوند. در نتيجه از اين نظر نيز اطمينان خاطر وجود دارد.

ابتدا براي دانلود RED به سايت سازنده به نشاني http://www.jonasjohn.de/lab/red.htm مراجعه نماييد.
سپس برنامه را از قسمت Download دانلود كرده و نصب نماييد. نسخه 2.1 آن تنها حجمي معادل 650 كيلوبايت دارد.
پس از دانلود فايل برنامه را نصب نموده و اجرا كنيد.
اكنون دكمه Browse را زده و محل مورد نظر براي جستجو و پاكسازي را انتخاب كنيد.
سپس (ترفندستان) دكمه Scan را بزنيد تا محل مورد نظر شما جهت يافتن فولدرهاي خالي اسكن شود.
پس از مشاهده نتايج فولدرهايي كه با رنگ قرمز مشخص ميشوند فولدرهاي خالي هستند كه قرار است حذف شوند.
اگر در ميان فولدرهاي خالي فولدري است كه قصد داريد پاك نشود كافي است روي آن راست كليك كرده و Protect Folder را انتخاب نماييد (once تنها همين يكبار و every time براي هميشه از اين فولدر حفاظت ميكند).
در پايان دكمه Delete folders را بزنيد تا فولدرهاي خالي پاك شوند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۵:۵۰ توسط:Saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :