وبلاگ علمي آموزشي رسام وبلاگ علمي آموزشي رسام .

وبلاگ علمي آموزشي رسام

12 ميانبر كيبرد در محيط ويندوز و اينترنت

يكي از شاخصه‌هايي كه كاربران حرفه‌اي را از ديگر كاربران متمايز مي‌كند استفاده از كليدهاي تركيبي و ميان‌بر است. كليدهاي ميان‌بر، علاوه بر ايجاد سهولت در دستيابي به قسمت‌هاي مختلف، باعث افزايش سرعت كار با كامپيوتر نيز مي‌گردد. چرا كه شما به جاي حركت دادن ماوس و كليك يا دوبار كليك، كافي است يك يا چند كليد را از روي كي‌بورد فشار دهيد. در اين ترفند قصد داريم به معرفي 12 كليد تركيبي در محيط‌هاي مختلف نظير ويندوز، مرورگرها، سايت‌ها و نرم‌افزارهاي مختلف بپردازيم كه حتي بسياري از كاربران حرفه‌اي نيز تاكنون از آن غافل بوده‌اند.

1. ساخت فولدر جديد در ويندوز 7:
شما با استفاده از كليدهاي تركيبي Ctrl+Shift+N مي‌توانيد در محيط ويندوز 7، يك پوشه جديد بسازيد. كاري كه در ويندوزهاي قبلي امكان‌پذير نبود.

2. بازيابي تب‌هاي به اشتباه بسته شده در مرورگرها:
با استفاده از كليدهاي تركيبي در Ctrl+Shift+T مي‌توان آخرين تب بسته شده در مرورگر را مجدد بازيابي كرد. اين ترفند بر روي كليه مرورگرهاي جديد عملي است.

3. ايجاد يك يادداشت جديد با وارد كردن محتويات كليپ‌بورد در نرم‌افزار Evernote:
نرم‌افزار Evernote يك برنامه پرطرفدار براي يادداشت‌برداري است كه براي اكثر سيستم‌عامل‌هاي معروف عرضه شده است. در صورتي كه از اين برنامه در محيط ويندوز استفاده مي‌كنيد، با استفاده از كليدهاي تركيبي Ctrl+Alt+V در هر قسمتي از محيط ويندوز، مي‌توانيد آنچه كه پيش از اين Copy كرده‌ايد را در يك يادداشت جديد تحويل بگيريد. در نتيجه ديگر نيازي نيست يك يادداشت جديد ايجاد كنيد و محتويات كليپ‌بورد را در آن Paste كنيد.

4. دو كليد تركيبي در فيس‌بوك:
پس از ورود به سايت Facebook و ورود به حساب كاربري خود، با استفاده از كليد تركيبي Alt+1 مي‌توانيد مستقيماً به صفحه News Feed مراجعه كنيد. همچنين كليدهاي Alt+2 شما را مستقيماً به صفحه پروفايل‌تان خواهد برد. دقت كنيد در صورتي كه از مرورگر فايرفاكس استفاده مي‌كنيد از كليدهاي Alt+Shift به جاي Alt استفاده كنيد. همچنين از كليدهاي عددي بالاي كيبورد استفاده نماييد.

5. ارسال پست جديد در توئيتر:
در محيط Twitter، با فشردن كليد n، امكان ارسال يك توئيت جديد مهيا خواهد شد. همچنين فشردن كليد g و پس از آن r، شما را به تب Mentions@ خواهد برد.

6. فعاليت‌هاي سريع در TweetDeck:
يكي از نرم‌افزارهاي پرطرفدار در حوزه شبكه‌هاي اجتماعي نرم‌افزار TweetDeck است كه به كاربر امكان مديريت حساب‌هاي خود در شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيس‌بوك و توئيتر را مي‌دهد. در صورتي كه شما نيز از اين برنامه براي حساب توئيتر خود استفاده مي‌كنيد، بعد از اينكه يك توئيت را با استفاده كليدهاي بالا و پايين انتخاب كرديد، كليد Space را فشار دهيد. خواهيد ديد كه يك پنل كوچك پديدار مي‌شود كه با فشردن كليدهاي كه در آن مشخص شده است مي‌توانيد فعاليت‌هاي مختلفي را بر روي آن توئيت اعمال كنيد. لازم به ذكر است فشردن كليد ميان‌بر / در اين برنامه، يك ستون جستجوي جديد ايجاد خواهد كرد.

7. بررسي نتايج گوگل با كي‌بورد:
براي استفاده از اين ترفند بايستي در ابتدا از فعال بودن قابليت Instant در جستجوي گوگل اطمينان پيدا كنيد. براي اين كار بايستي به صفحه Search settings گوگل برويد و اطمينان پيدا كنيد گزينه Use Google Instant انتخاب شده باشد. اكنون (ترفندستان) در صورتي كه عبارتي در گوگل جستجو كنيد، پس از مشاهده نتايج، با استفاده از كليدهاي بالا و پايين مي‌توانيد هر نتيجه را به حالت انتخاب دربياوريد. با فشردن Enter وارد آن شويد و با فشردن كليد جهت راست، صفحه پيش‌نمايش آن را مشاهده كنيد.

8. ارسال سريع ايميل در Gmail:
پس از تايپ متن يك ايميل در محيط Gmail، به جاي كليك بر روي دكمه Send، كافي است كليدهاي تركيبي Tab+Enter را فشار دهيد تا ايميل ارسال شود.

9. ورود به آيتم كنوني در گوگل ريدر:
در صورتي كه از گودر براي مطالعه فيد سايت‌هاي مورد علاقه خود استفاده مي‌كنيد، كافي است به هنگام مشاهده يك آيتم، كليد V را فشار دهيد. خواهيد ديد كه مستقيماً به صفحه‌ پست مورد نظر در سايت اصلي خواهيد رفت.

10. عكس‌برداري از پنجره جاري در محيط ويندوز:
اكثر كاربران اطلاع دارند كه با فشردن كليد Print Screen در محيط ويندوز، يك تصوير از كل صفحه در كليپ‌بورد ويندوز ذخيره خواهد شد. اما در صورتي كه از كليد تركيبي Alt+Print Screen استفاده كنيد، يك تصوير از پنجره جاري ويندوز در كليپ‌بورد ذخيره مي‌شود.

11. ثبت تاريخ جاري در Notepad:
در صورتي كه قصد داريد تاريخ و ساعت جاري را در Notepad وارد كنيد، نيازي به تايپ آن نخواهيد داشت. كافي است كليد F5 را فشار دهيد تا زمان كنوني درج گردد.

12. كليدهاي ميان‌بر در Windows Live Writer:
نرم‌افزار WLW برنامه‌اي است كه اكثر وبلاگ‌نويسان حرفه‌اي با آن سروكار دارند و نگارش مطالب خود را توسط آن انجام مي‌دهند. در صورتي كه شما نيز از اين برنامه بهره‌ مي‌گيريد بايستي بدانيد با استفاده از كليد F2 به هنگام نگارش يك پست جديد، مي‌توانيد جزئيات مطلب نظير موضوع و زمان ارسال آن را تغيير دهيد. همچنين كليدهاي تركيبي Ctrl+Alt+1 الي Ctrl+Alt+6 اندازه عنوان را از كوچك به بزرگ تغيير خواهد داد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۵:۳۸ توسط:Saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :